Voor Frank Dolphin Wong is "Attila" geen onbekende opera.
"...Voor de Nederlandse bariton Frank Dolphin Wong is "Attila" geen onbekende opera. In 2001 zong hij zowel de titelrol van Attila de Hun in Dordrecht, als de rol van de Romeinse generaal Ezio bij de Rotterdamse Opera in de regie van Jan Bouws. Als Ezio doet Wong niet onder voor zijn fantastische voorganger Jan Derksen en Ernst Daniel Smid. Zijn prachtige, vrije en open Verdi-bariton is helemaal op zijn plaats in deze hoge partij. De moeilijke cabaletta in de tweede akte met ruim tien hoge F´s zingt hij met schijnbaar gemak en de laatste F ruim zes maten lang! Elk woord is verstaanbaar en krijgt bij hem de juiste klank en kleur..."
...Lees de volledige tekst

Heerlijke Ernani in Dordrecht
Door: Mark Duijnstee "... De Amsterdamse bariton Frank Dolphin Wong zong al zo�n tien grote Verdi rollen en is hier een ideale Carlo. In de derde akte geeft hij zijn hele scala aan kleuren van de sobere, maar bloeiende bariton aan het begin tot een herboren kracht en brede expressie aan het slot..."
...Lees de volledige tekst
Utrechts Operakoor overmeestert

Voor "Attila" heeft het UOK Nederlandse zangers uitgenodigd. Bas-bariton Nanco de Vries geeft autoriteit en dramatiek aan de titelrol. Zijn grote aria "Metre gonfiarsi l�anima" zingt hij schitterend dromerig met fraaie legato lijnen. Voor de Nederlandse bariton Frank Dolphin Wong is "Attila" geen onbekende opera. In 2001 zong hij zowel de titelrol van Attila de Hun in Dordrecht, als de rol van de Romeinse generaal Ezio bij de Rotterdamse Opera in de regie van Jan Bouws. Als Ezio doet Wong niet onder voor zijn fantastische voorgangers Jan Derksen en Ernst Dani�l Smid. Zijn prachtige, vrije en open Verdi-bariton is helemaal op zijn plaats in deze hoge partij. De moeilijke cabaletta in de tweede akte met ruim tien hoge F�s zingt hij met schijnbaar gemak en de laatste F ruim zes maten lang! Elk woord is verstaanbaar en krijgt bij hem de juiste klank en kleur. De rol van Odabella is een fascinerende partij voor dramatische coloratuursopraan, die te vergelijken is met Abigaille in "Nabucco" en Giselda in "I Lombardi".

urechts_opernchor

...Lees de volledige tekst
<< Vorige pagina       Volgende pagina >>